Google+ Followers

giovedì 3 gennaio 2013

genfødslen af ​​Kristus ved Piero della Francesca i Sansepolcro i museet


Omdrejningspunktet for sammensætningen er tallet Kristus, som deler sig i to dele landskabet er frodige højre til venstre døende disse symboler fremmane de gode og dårlige regering fresko af Lorenzetti i Siena, at både påvirket maleri af Toscana, Piero sidder søvn ved foden af ​​sarkofagen og stangen af ​​flaget med korset i Guelph partiet holder ham i direkte kontakt med det guddommelige, som om det ville inspirere den Piero politiker, der var byrådsmedlem og sad i det næste værelse al'affresco. Normal, at han benyttede sig af billedet, måske meditere i disse år til en politisk karriere. Hvor velhavende købmand, der gav sit bidrag til samfundet, og med sin far, der sad i byrådet havde han al mulig ret til et sæde. Rådet mødtes i hallen bag fresko af den opstandelse hall af et palads bygget af Malatesta fordi indkaldes til byrådet sagde rådet'' konservative''.
Soldaten hælder med albuerne tæt på sten i højre øjet af beskueren, maleriet tyder på stenen, udtryk for filosofien i middelalderen Scholastics, der talte, så der er nogen forsætlig mental objekt og indholdet af denne retning.
I dag, efter Bertrand Russell, kan man ikke uanset hans lære, som du ikke kan undslippe en karakter i overgangen fra middelalderen til renæssancen, der var Piero della Francesca. Tallet Kristus synes at afspejle den fulde kraft af fornuft i besiddelse af materiale fra Piero ophøjelse af stigningen i Kristus, Piero gør ham til en karakter på andenpladsen til hans viden, kan du tro eller ikke at tro på historierne inspirerende, men virkeligheden er, at sagen er, at for at sætte den på Russell om forholdet mellem ånd og materie: "Lad sindet, og stof synes at være sammensat", og det er, hvordan verden er lavet.
Posta un commento

Carlo Marino Buttazzo

Carlo Marino Buttazzo

Archivio blog