אנטישמיות בסנספולקרו דרך כמה יצירות אמנות• כתבתי את הספר הזה (כן, זה ספר שנכתב גם בבלוג) מכיוון שדפקתי באופן שבו התייחסו אל פיירו דלה פרנצ'סקה מטאפיזית כאילו כדי להפוך אותו לווקטור של רוחניות קתולית או דתית בכלל, שבהכרח היה צריך כמו ילד הנושא הוכחה מדעית לכאורה לדת. פתק אישי או מקביל בין קפקא לפיירו דלה פרנצ'סקה אולי אלמלא הקוריאנים והתמיכה התקשורתית בפחד שהם מעוררים, עם האיום של מלחמה גרעינית, לא הייתי עושה הקבלה בין "תחיית המתים" של פיירו דלה פרנצ'סקה ל"מטמורפוזה "של קפקא אפילו לא חשבתי על זה אחרי שקיעתו של הקורסק בבלטי, ואולי מכיוון שצוללת טובעת בהחלט לא עולה. המטמורפוזה הקפקית היא מודרנית להפליא בהשוואה למטמורפוזות של אובידיאל, למעשה גרגור סלסה הופך לג'וק, חיה עמידה בפני קרינה, בקאפקה הוקעה של האדם שנוצרה על ידי המערכת, תקווה עם ציפוי החזה הוא קול חלש של מצפון פנים. ב"תחייתו "של פיירו דלה פרנצ'סקה המשיח העולה אינו מרפרף כמו כל כך הרבה נוצרים אלא ישו שבין החיילים עצמם ועם השכן בפינה הימנית של הפרסקו נראה חלום על הרגע הזה הרגע שהוא לאדם כבר אין לו צריך להיות חייל ולהפוך לאיש שהשערה אחר כך על ידי ניס הוא בעל עוצמה עם רצון עז שנולד מפיתרון כל הבעיות של הקטנות והרעילות של הדת ונוחות העצלנות של הפוליטיקאים כדי להבטיח שהקונפורמיזם יסתיים כאן נוצר ממשיכים לשרת את מטרתם. כי ישו של נוכחות יפה תצליח להיזכר ב"מטמורפוזות "של נרקיס מאוביד לעולם לא יתאפשר בהמונים התואמים כל כך, בטח אפילו לשמחתם של מעט הנאורים שפג תוקפם! למען השם עדיף לא להעיר מצפון ולהמשיך להסתובב בינינו. כשחוזרים לאבן מימין לציורי הקיר של פיירו (אנו מוצאים אותה גם בצורת ביצה במזבח הבררה, סימן שקראו בייקון וסנט תומאס אקווינס) היא אבן המלומדים הפילוסופים של ימיו של פיירו בהשראת הפילוסופיה היוונית, עבור אקדמאים כי אבן היא אבן השינוי המהפך של האדם שאינו צריך לחפש דרכים לשרוד בכך שהוא מקבל כמובן מאליו מלחמה גרעינית, אלא אדם בעל הסדר המבוסס שמוצא את שלו משום שרק בהתנגשות נגד בעצמו ובקרשנדו של אידיוטיות רק על ידי השלכת המוסכמות שנתנו לנו את החור בשכבת האוזון ומלחמות נוכל להתחיל שוב. לכן אין לקרוא את הקומפוזיציה דרך "פגע המסורת האזוטרית הקבלית", כך שכאשר יפנה את פניו כלפי אלוהים, הוא יתברך ויפנה את פניו לכיוון שלו ושניהם יתקפו תודה על שיעורי המאסטר ד"ר פיירו דלה פרנצ'סקה.ציר הקומפוזיציה מורכב מדמותו של ישו המחלק את הנוף לשני חלקים, זה בצד ימין שופע וזה השמאלי גוסס. סמלים אלה נזכרים ב'ציורי הממשלה הטוב והרע 'של לורנצטי בסיינה שהשפיעו כל כך על ציור טוסקנה. פיירו יושב מנמנם למרגלות הסרקופג וקוטב הכרזה עם צלב גואלף שומר עליו במגע ישיר עם האלוהות, כאילו זה היווה השראה לפיירו הפוליטי שנבחר לחבר מועצה של העם בשנת 1442 ('' ארקול אגנולטי '' 'דמויות של Sansepolcro' 'BVE0116112) וישבו בחדר סמוך לציורי הקיר. זה היה רגיל לנצל את הדימוי, אולי להרהר באותן שנים בקריירה פוליטית. כרוב בקהילה ועם אביו שישב במועצת העיר היו לו כל הזכויות על מושב. העצה שבעקבות המעבר הקצר של סנספולקרו בשטח הכנסיה בוטלה, ניתנה על ידי פירנצה כשסנספולקרו נכנס סופית לשטחה שנאסף בחדר שמאחורי פרסקו של התחייה. בעוד חנית החייל מצביעה עם קצהו לכיוון '' מונטה פומיאולו '' ההר בו נולד נהר הטיבר (בדקתי עם מצפן), החייל נשען עם מרפקו ליד האבן בפינה הימנית ממי שמסתכל על נראה כי הציור מצביע על האבן, ביטוי הפילוסופיה של אנשי הסגל המלכותי מימי הביניים שדיברו על אי קיומו הנפשי המכוון של האובייקט ובתכני הכיוון אליו. היום אחרי ברטרנד ראסל אי אפשר שלא להתעלם מתורתו שאליה דמות המעבר מימי הביניים לרנסנס הייתה פיירו דלה פרנצ'סקה. דמותו של כריסטוס ככל הנראה משקפת את מלוא כוח התבונה שברשותו של פיירו את החומר בהתעלות עלייתו של ישו, פיירו גורם לו להפוך לדמות משנית בהשוואה לסקי שלו
Translate
martedì 3 marzo 2020
אנטישמיות בסנספולקרו דרך כמה יצירות אמנות
אנטישמיות בסנספולקרו דרך כמה יצירות אמנות• כתבתי את הספר הזה (כן, זה ספר שנכתב גם בבלוג) מכיוון שדפקתי באופן שבו התייחסו אל פיירו דלה פרנצ'סקה מטאפיזית כאילו כדי להפוך אותו לווקטור של רוחניות קתולית או דתית בכלל, שבהכרח היה צריך כמו ילד הנושא הוכחה מדעית לכאורה לדת. פתק אישי או מקביל בין קפקא לפיירו דלה פרנצ'סקה אולי אלמלא הקוריאנים והתמיכה התקשורתית בפחד שהם מעוררים, עם האיום של מלחמה גרעינית, לא הייתי עושה הקבלה בין "תחיית המתים" של פיירו דלה פרנצ'סקה ל"מטמורפוזה "של קפקא אפילו לא חשבתי על זה אחרי שקיעתו של הקורסק בבלטי, ואולי מכיוון שצוללת טובעת בהחלט לא עולה. המטמורפוזה הקפקית היא מודרנית להפליא בהשוואה למטמורפוזות של אובידיאל, למעשה גרגור סלסה הופך לג'וק, חיה עמידה בפני קרינה, בקאפקה הוקעה של האדם שנוצרה על ידי המערכת, תקווה עם ציפוי החזה הוא קול חלש של מצפון פנים. ב"תחייתו "של פיירו דלה פרנצ'סקה המשיח העולה אינו מרפרף כמו כל כך הרבה נוצרים אלא ישו שבין החיילים עצמם ועם השכן בפינה הימנית של הפרסקו נראה חלום על הרגע הזה הרגע שהוא לאדם כבר אין לו צריך להיות חייל ולהפוך לאיש שהשערה אחר כך על ידי ניס הוא בעל עוצמה עם רצון עז שנולד מפיתרון כל הבעיות של הקטנות והרעילות של הדת ונוחות העצלנות של הפוליטיקאים כדי להבטיח שהקונפורמיזם יסתיים כאן נוצר ממשיכים לשרת את מטרתם. כי ישו של נוכחות יפה תצליח להיזכר ב"מטמורפוזות "של נרקיס מאוביד לעולם לא יתאפשר בהמונים התואמים כל כך, בטח אפילו לשמחתם של מעט הנאורים שפג תוקפם! למען השם עדיף לא להעיר מצפון ולהמשיך להסתובב בינינו. כשחוזרים לאבן מימין לציורי הקיר של פיירו (אנו מוצאים אותה גם בצורת ביצה במזבח הבררה, סימן שקראו בייקון וסנט תומאס אקווינס) היא אבן המלומדים הפילוסופים של ימיו של פיירו בהשראת הפילוסופיה היוונית, עבור אקדמאים כי אבן היא אבן השינוי המהפך של האדם שאינו צריך לחפש דרכים לשרוד בכך שהוא מקבל כמובן מאליו מלחמה גרעינית, אלא אדם בעל הסדר המבוסס שמוצא את שלו משום שרק בהתנגשות נגד בעצמו ובקרשנדו של אידיוטיות רק על ידי השלכת המוסכמות שנתנו לנו את החור בשכבת האוזון ומלחמות נוכל להתחיל שוב. לכן אין לקרוא את הקומפוזיציה דרך "פגע המסורת האזוטרית הקבלית", כך שכאשר יפנה את פניו כלפי אלוהים, הוא יתברך ויפנה את פניו לכיוון שלו ושניהם יתקפו תודה על שיעורי המאסטר ד"ר פיירו דלה פרנצ'סקה.ציר הקומפוזיציה מורכב מדמותו של ישו המחלק את הנוף לשני חלקים, זה בצד ימין שופע וזה השמאלי גוסס. סמלים אלה נזכרים ב'ציורי הממשלה הטוב והרע 'של לורנצטי בסיינה שהשפיעו כל כך על ציור טוסקנה. פיירו יושב מנמנם למרגלות הסרקופג וקוטב הכרזה עם צלב גואלף שומר עליו במגע ישיר עם האלוהות, כאילו זה היווה השראה לפיירו הפוליטי שנבחר לחבר מועצה של העם בשנת 1442 ('' ארקול אגנולטי '' 'דמויות של Sansepolcro' 'BVE0116112) וישבו בחדר סמוך לציורי הקיר. זה היה רגיל לנצל את הדימוי, אולי להרהר באותן שנים בקריירה פוליטית. כרוב בקהילה ועם אביו שישב במועצת העיר היו לו כל הזכויות על מושב. העצה שבעקבות המעבר הקצר של סנספולקרו בשטח הכנסיה בוטלה, ניתנה על ידי פירנצה כשסנספולקרו נכנס סופית לשטחה שנאסף בחדר שמאחורי פרסקו של התחייה. בעוד חנית החייל מצביעה עם קצהו לכיוון '' מונטה פומיאולו '' ההר בו נולד נהר הטיבר (בדקתי עם מצפן), החייל נשען עם מרפקו ליד האבן בפינה הימנית ממי שמסתכל על נראה כי הציור מצביע על האבן, ביטוי הפילוסופיה של אנשי הסגל המלכותי מימי הביניים שדיברו על אי קיומו הנפשי המכוון של האובייקט ובתכני הכיוון אליו. היום אחרי ברטרנד ראסל אי אפשר שלא להתעלם מתורתו שאליה דמות המעבר מימי הביניים לרנסנס הייתה פיירו דלה פרנצ'סקה. דמותו של כריסטוס ככל הנראה משקפת את מלוא כוח התבונה שברשותו של פיירו את החומר בהתעלות עלייתו של ישו, פיירו גורם לו להפוך לדמות משנית בהשוואה לסקי שלו
Iscriviti a:
Commenti sul post (Atom)
someone explain to Musk that in Europe we have had judges who are servants of political power like Roland Freisler and yes also beautiful co...
-
Georg von Frundsberg Il termine maniera è onnipresente e con molti significati nel '500, a partire proprio da Gio...
-
I fratelli Cantagallina Antonio e Remigio nella loro ‘’ultima cena’’hanno risolto il problema dell’apostolo mancante ponendo dietro quella...
-
Anni fa lessi Ali di Yukio Mishima c'era il racconto di una bambina che una scheggia di una bomba americana gli taglia la testa durante ...
Nessun commento:
Posta un commento